maandag 5 januari 2009

Zo vind je nog eens wat

Toen ik net op deze school kwam werken als leerkracht had ik samen met mijn collega Vincent het gevoel dat computers een belangrijke rol zouden gaan spelen in het onderwijs. Alleen toen was de computer in een school, laat staan in de klas, meer uitzondering dan regel. Door idealisme en hobbyisme gedreven probeerden Vincent en ik computers de school in te krijgen. Dat lukte redelijk. Maar alles begon pas wat makkelijker te lopen op het moment dat in Leiden het Ippol-project, het huidige De Digitale Sleutel, gestart werd.
In het kader van dit project werd ik door een krant geïnterviewd. Het artikel natuurlijk mooi uitgeknipt en ergens veilig weg gelegd. Blijkbaar te veilig want na enkele jaren kon ik het artikel nergens meer vinden. Uit nieuwsgierigheid toch maar eens het internet gezocht. En wat schept mijn verbazing: het hele artikel blijkt op internet te staan! Erg leuk om terug te lezen hoe de ontwikkeling van ICT toen verliep. Alleen toen durfden we nog niet te hopen dat ICT uit zou groeien tot wat het nu is en nog steeds niet uitgegroeid is.
Wil je het artikel lezen, klik dan hier.