woensdag 29 april 2009

Even updaten...

Door alle drukte op school mbt ICT was het er al een tijd niet van gekomen om één van mijn eigen computers thuis helemaal bij te werken met belangrijke updates. Natuurlijk gaan de essentiële updates van Microsoft vanzelf. Maar toch waren er enkele grote updates die uitgevoerd dienden te worden. Zo moest de firewall van een nieuwe engine voorzien worden, kwam AVG met de 8.5-versie, moest SpywareBlaster 4.0 vervangen worden door de nieuwe 4.5-versie en het Javascript moest nog een update ondergaan. Om sociaal in contact met de buitenwereld te kunnen blijven werd mij ook een update van het bekende Messenger oftewel MSN aangeraden. Zoals ik al zei was het hier dus de laatste tijd niet van gekomen en vond ik in deze vakantie eindelijk even tijd om het systeem bij te werken. Na twee avonden van downloaden, installeren, afsluiten en opstarten heb ik de meest belangrijke onderdelen van de laatste versies kunnen bijwerken. Op zo'n moment besef je wel hoe prettig het is dat dit op school door Skool-automatisering geregeld wordt. Ik had er niet aan moeten denken om dit regelmatig op iedere schoolcomputer te moeten doen...twee avonden maal tachtig computers.......