dinsdag 26 januari 2010

Virus op een werkstation

Is het een tik of is het een afwijking. Toen ik gisteren het werkstation in de personeelskamer aanzette zag ik vanuit mijn ooghoek kort maar snel iets in de taakbalk verschijnen en even zo snel weer verdwijnen. Normaal zou dat iemand misschien niet opvallen maar mijn gevoel gaf aan dat dit niet in orde was. Dus vanmorgen maar eens de virusscanner laten draaien. Na de eerste scan leek het of er geen problemen waren. Omdat ik het gevoel bleef houden dat er iets niet klopte stelde ik de virusscanner anders in en liet deze nog een keer draaien. Na een half uurtje scannen werd mijn gevoel bevestigd: een aantal malware-gerelateerde infecties en een virusinfectie. Gelukkig waren de bedreigingen van lichte aard en eenvoudig op te lossen. Is het een tik of is het een afwijking...
In ieder geval klopte het gevoel.