donderdag 2 december 2010

Computers kleutergroep werken weer

In een van de kleutergroepen aan het Broekplein hadden ze met beide werkstations problemen. Geregeld liepen de systemen vast of wilden helemaal niet starten. Bij dit soort problemen is een herinstallatie van de systemen vaak de beste oplossing. Toch verliep het hier niet helemaal zoals het de bedoeling was. Via de remote-controle welke ik als ICT-er heb, gaf ik beide werkstations de opdracht op bij de eerstvolgende start de stations te formatteren en opnieuw te installeren. Maar niet lang daarna kwam de collega van de kleutergroep naar mij toe met de mededeling dat de laptop opnieuw aan het installeren was. Wat bleek, de collega's hadden de indeling van de klas en hiermee ook de plaats van de pc's veranderd. Ze waren alleen vergeten dit door te geven. En in plaats dat ik had gekeken naar de ip-adressen van de pc, had ik de herstart gegeven middels de grafische plattegrond van het netwerk. Gelukkig is alles toch nog goed gekomen en werkte alles aan het einde van de dag.