zondag 1 mei 2011

Ook in de vakantie ICT-er

Noem het een afwijking of noem het toewijding. Altijd als ik buiten de schooluren op school ben werp ik even een lik op de server. Draait alles nog en knipperen de lampjes nog zoals het hoort. Op tweede Paasdag was ik even in school en constateerde dat de server uitgeschakeld was. Dus direct het systeem weer opgestart want stel je voor dat een collega in de vakantie van het netwerk gebruik wil maken. Gewoontegetrouw volg ik altijd de opstartsleutels en meldingen op het scherm:
"System recoverd from unclean shutdown"; logische melding
"System CLAV needs update to clean trojan horse Zlob..."; niet logisch...
Vreemd dat deze melding getoond werd daar er niet gebruik wordt gemaakt van AV als antivirus maar van Panda Security. Toch voor de zekerheid contact gezocht met SKOOL-automatisering om te checken of het hier niet een zogenaamde "false-positive" betrof. SKOOL bevestigde mijn vermoeden, AV-antivirus komt automatisch mee met de installatie van het besturingssyteem voor de server maar wordt verder niet gebruikt. Alles loopt via Panda en deze constateerde geen bedreigingen. Heb ik toch nog een rustige vakantie :)

Geen opmerkingen: