zaterdag 5 november 2011

Problemen met herinstallatie

Eerder meldde ik u al over een probleem in het netwerk welke alleen op te lossen was met een herinstallatie van alle werkstations. Inmiddels zijn bijna alle werkstations van de leerlingen gedaan. Afgelopen vrijdag waren de laatste vier werkstations van het computereiland in de aula aan de beurt. Omdat de herinstallatie op deze werkstations via een hub met beperkte capaciteit loopt, neemt dit behoorlijk veel tijd in beslag. Voor het herinstalleren zelf is de mindere snelheid geen probleem.
Om deze reden besloot ik de herinstallatie pas vrijdagmiddag te laten starten zodat de systemen 's nachts door konden draaien. Helaas, toen ik zaterdag op school kwam, moest ik constateren dat stations niet klaar waren met de herinstallatie. Sterker nog, de herinstallatie was nog niet eens begonnen. De werkstations bleven hangen in de hardwaredetectie. Herstarten, nieuwe installatie-opdracht, een andere plek in het netwerk, het mocht niet baten. Ik hoop dat SKOOL-automatisering wel een oplossing heeft. Het herinstalleren van alle werkstations is namelijk nog niet gereed...