donderdag 3 september 2009

Een productieve dag

Het begon al vanmorgen vroeg: mijn gewone schoenen of toch maar sportschoenen?
Om even over half acht arriveerde ik op het Regenboogpad om daar als eerste het probleem met de laptop in groep drie op te lossen. Nog voor half negen hadden verschillende collega's mij aangesproken over allerlei andere problemen. Rond half elf vertrok ik naar het Broekpklein nadat ik op het Regenboogpad twee werkstations opnieuw had geïnstalleerd, een laptop met Activebord had gerepareerd, het computereiland in de gang had uitgebreid met twee extra werkstations en nog een tiental kleine problemen waren opgelost.
Op het Broekplein kon ik eindelijk beginnen aan het plaatsen van de nieuwe pc's die we voor de vakantie gekregen hadden. Het kantoor zat te springen om een werkstation waarmee fatsoenlijk gewerkt kon worden, staat er nu in de aula een eiland van zes werkstations, heeft groep drie gezien de het aantal leerlingen aldaar een derde werkstation, kan men op het kantoor weer printen en zijn de eerste pc's in het computerhok van updates voorzien. Tussendoor nog even overleg over het nieuwe Esis-webbased. Halverwege de middag toch nog even terug naar het Regenboogpad voor een werkstation wat opnieuw dienst weigerde en hierna weer terug naar het Broekplein voor de laatste kleine problemen. Score aan het einde van de dag: zo'n twintig probleemmeldingen minder op de werklijst. Een productieve dag. Wat was ik blij dat ik vanmorgen voor de sportschoenen had gekozen...