donderdag 10 september 2009

Weer de updates

Nu het schoolnetwerk volledig in bedrijf is, had ik vandaag tijd om de eerste computers van de computerruimte bij te werken en klaar te maken voor gebruik. Aangezien de computers voor het laatst voor de zomervakantie gebruikt waren, rekende ik op de nodige updates van het Antgivirusprogramma en Windows zelf. Gelukkig kwamen de meeste updates automatisch binnen. De rest van de dag was ik druk met andere ICT-werkzaamheden. Hierdoor vergat ik de computers na het binnen halen van de updates af te sluiten. U kent dat wel, je bent klaar met werken en wil de computer uit schakelen. En voor je er erg in hebt, geef je toestemming tot het installeren van de binnengehaalde updates. Vlak voordat ik naar huis wilde gaan zag ik de vijf computers staan en klikte geheel automatisch op afsluiten. Nu ben ik misschien wat voorzichtig maar ik vertrek nooit eerder voordat alle computers echt uit zijn. Dus zo gezegd zo gedaan: 'Start', 'Afsluiten' en daar verscheen op alle vijf de schermen de bekende tekst: Updates worden geïnstalleerd, schakel de computer niet uit... update 1 van.....48!
Ik was vandaag iets later thuis dan gepland.