dinsdag 13 april 2010

ICT-er even geen toegang tot netwerk

Vandaag wilde ik inloggen op een web-applicatie. Al snel bleek dat het inlogscherm bleef "hangen". De enige optie die ik nog had, was mijzelf uitloggen op het schoolnetwerk via de gebruikelijke manier. Maar toen ik opnieuw wilde inloggen verscheen de melding dat mijn profiel en dus ook het profiel waarmee ik het hele netwerk kan onderhouden, niet meer bereikbaar was. In eerste instantie dacht ik aan een blokkade veroorzaakt door het werkstation zelf. Gewoon even inloggen op een ander werkstation en vanaf daar het betreffende werkstation formatteren en opnieuw installeren. Helaas, ook op de andere werkstations verscheen dezelfde foutmelding. Gelukkig is daar dan nog altijd Skool-automatisering. Met de hulp van een medewerker uit Eindhoven kon mijn profiel opgeschoond worden en was het probleem verholpen. Mocht u nu denken dat ik alleen via mijn eigen profiel toegang heb en dus bij een voorval als deze de schoolo een probleem heeft dan kan ik u gerust stellen. Natuurlijk is er een achterdeur in de vorm van een schaduw-profiel. Dus helemaal geen toegang....gelukkig niet.