donderdag 22 april 2010

Windows SteadyState

Zo nu en dan maak ik reclame voor een mooi of handig stukje software. In dit kader wil ik bij u het programma WindowsSteadyState van Microsoft onder de aandacht brengen. Ik was het programma eigenlijk vergeten toen ik afgelopen week een computer voor mijn kinderen aan het installeren was.
Wanneer je kinderen hebt die regelmatig de computer gebruiken kan het voorkomen dat belangrijke instellingen veranderd worden, maleware of andere niet-gewenste software geïnstalleerd wordt. Op dat moment is Windows SteadyState een uitkomst. Windows SteadyState is voornamelijk een zogenaamd parent-control-programma. Binnen het programma kun je verschillende gebruikers aanmaken met ieder hun eigen instellingen, mogelijkheden en beperkingen. Ook biedt het de mogelijkheid om programma's en opties te blokkeren.
Meer informatie en het programma zijn te vinden op: Windows SteadyState.