woensdag 1 september 2010

Problemen met mailboxen

Dat was wel even vreemd. Gisteravond laat bekeek ik zoals altijd nog even de mail via de Ipod. Geen nieuwe berichten en dus lekker slapen. Gewoontegetrouw pak ik 's ochtends dezelfde Ipod om de mail te controleren. Maar in plaats van nieuwe berichten kreeg ik de melding dat mijn schoolmail niet te bereiken was.Vreemd want gisteravond werkte alles normaal.
Ter controle maar eens de naar alle mailboxen van school gekeken via het beheerdersprogramma. Tot mijn verbazing bleek mijn mailbox met aliassen verdwenen te zijn!
Na een vrolijke (ietwat sarcastisch) 20 minuten in de wacht bij XS4all, terwijl de mechanische dame mij vertelde dat ik maar vier minuten hoefde te wachten en of ik muziek wilde..., wist de helpdesk mij te vertellen dat mijn mailbox gekoppeld bleek te zijn aan het oude internetabonnement welke per 1 september afgesloten zou worden. Hiermee was dus ook mijn mailbox gedeactiveerd. Gelukkig was de mailbox te verplaatsen naar de juiste locatie zodat alles weer werkte. Voor de zekerheid maar even samen met de helpdesk gecontroleerd of alleen mijn mailbox gedeactiveerd was. Dat bleek niet geheel overbodig. De mailboxen van drie collega's en van de administratie bleken ook gedeactiveerd te zijn. Laten we hopen dat dit de enig hobbel is bij de migratie naar de nieuwe abonnementsvorm.